sunnuntai 29. kesäkuuta 2008

Alkuun

Olen blogaillut jo pitkään, useamman vuoden ajan. Ennen käyttämäni blogipalvelu alkoi kuitenkin kyllästyttää osittaisella vanhanaikaisuudellaan ja huonoilla tai ainakin omaan käyttööni sopimattomilla muokkaamismahdollisuuksilla. Koska olen pitänyt useampia blogeja yhtä aikaa, päätin aloittaa uuden blogin paremmassa palvelussa, jossa blogin ulkoasu, kommentointi, kuvien lisääminen ja moni muukin asia sujuu paremmin. Täällä.

Olen juuri muuttanut pariksi kesäkuukadeksi Belgiaan, Brysseliin töihin. Työskentelen aupairina serkkuni perheessä. Tiedän, että Suomeen jääneet perheenjäsenet ja ehkäpä osa ystävistänikin ovat kiinnostuneita lukemaan ja näkemään kuvista miten täällä päin sujuu, joten siitäkin syystä päätin, että nyt on aika vaihtaa blogipalvelua. Syksyllä jatkanen sitten taas tavallisista arjesta - opiskelusta ja elämän muista iloista.

Se siis palelunvaihdoksen syiden selittelyistä. Koska blogiin saattaa silloin tällöin eksyä myös joku tuntemattomampi ohikulkija, lienee parempi myös kertoa lyhyesti siitä, kuka tätä blogia kirjoittaa. Olen 1987 syntynyt opiskelija Vantaalta. Opiskelen graafista suunnitelua EVTEK-muotoiluinstituutissa, ja tähän mennessä olen viihtynyt siellä mainiosti. Asustelen yhdessä avomieheni kanssa mukavan kokoisessa kaksiossa. Harrastuksiini kuuluvat kuvataiteiden lisäksi jooga, ruoanlaitto ja leipominen, sekä tietokoneet ja Japanin kulttuuri sen monissa muodoissa. Japanin kulttuurissa minua kiehtovat erityisesti sarjakuvat ja animaatiot, mutta nyttemmin yhä enenevissä määrin myös muut visuaaliset taiteet, ruokakulttuuri ja maan kieli.

Kuten blogin linkkipalkista voi huomata, pidän tällä hetkelä myös kahta muuta blogia. Ruokakomeroon kerään itselleni tärkeitä, hyviksi kokemiani reseptejä ja Riisa no Nippon -blogissa päivittelen uutisia Japanin vaihtoaikeideni etenemisestä ja mahdollisesti jatkossa myös itse vaihdon kuulumisia. Olen katsonut parhaakseni erottaa japaniaiheet omaksi blogikseen, sillä tällä tavoin Japanista kiinnostneet löytävät paremmin mielenkiintoista luettavaa, ja minulle taas päiväkirjani pysyvät selkeämpänä ja paremmin luokiteltuna.

Ja sitten varsinaisten blogitekstien pariin.

Ei kommentteja: