maanantai 23. helmikuuta 2009

Töitä, töitä ja vielä vähän töitä

Helmikuu on hurahtanut ohi hirveällä vauhdilla, sillä tekemisestä ei todellakaan ole ollut puutetta. Kuun alussa olin niin hermostunut siitä, miten saan kaikki hommani tehtyä, että viimeiset pari viikkoa olen vääntänyt töitä ihan hullun lailla. Koulusta tultuani olen oikeastaan istunut suoraan koneen ääreen ja istunut siinä paria vessa- ja jääkaappikeikkaa lukuun ottamatta yhteen putkeen puolille öin saakka.

Koululaisen kuvitusprojekti alkaa olla loppusuoralla, sillä ymmärtääkseni ensi viikon loppuun mennessä kaiken pitäisi olla valmista. Tämän projektin kanssa onkin mennyt oikeastaan eniten aikaa viime viikkoina. Onneksi nyt jäljellä on käytännössä enää sarjakuvani värittäminen. Vesiväreillä läträäminen on melko rentouttavaa puuhaa, joten toivottavasti se vähentää stressaamista.

Kyseinen projekti poiki minulle myös hieman lisätöitä, sillä Koululaisen toimituksesta kysyttiin, ehtisinkö tehdä heille askartelumalleja myös pääsiäisen numeroon. Toimeksianto kuulosti niin hauskalta, että suostuin oitis. Olen luvannut kiikuttaa askartelut toimitukseen tämän viikon loppuun mennessä, joten tällä viikolla täytyy paneutua siis myös hääräilemään askartelumaalien, liiman ja muiden tilpehöörien parissa.

Jotta projekteja ei vain missään tapauksessa olisi liian vähän tälle kuulle, työn alla ovat myös nettisivut eräälle yritykselle. Koska työlle ei ole asetettu varsinaista deadlinea, olen tehnyt sitä taka-alalla aina silloin, kun Koululaisen hommilta olen ehtinyt. Haastavaa projektissa on yritysilmeen sisällyttäminen sivuston ulkoasuun, sekä suuren informaatiomäärän jäsentely helposti lähestyttäväksi ja luettavaksi kokonaisuudeksi. Oma päämääräni on, että saisin nettisivut viimeistään seuraavan kolmen viikon aikana täysin valmiiksi. Ulkoasu alkaa olla omasta puolestani valmis, joten mieluiten alkaisin rakentamaan sivuja heti ensi viikon alusta, jotta niiden kanssa ei tulisi turhan kiire ennen Japaniin lähtöä.

Jospa sitä sitten Japanissa ollessa ehtisi ihan pikkuisen hellittää.. :]

Ei kommentteja: