keskiviikko 17. joulukuuta 2008

Stressiä, stressiä

Koulu alkaa olla lopuillaan, mutta kiire ei tunnu silti loppuvan ajatustasolla. Olen jatkuvasti jossain ihmeellisessä stressitilassa - ainut keino rentoutumiseen tuntuu olevan jooga, mutta sitäkään luksusta ei valitettavasti ole liioin joululomalla tarjolla. 

Stressaan jo valmiiksi ensi viikonlopun lauantaityövuorosta, siitä miten ehdin valmistaa ja paketoida vielä pari joululahjaa, missä välissä ehdin pakata joulureissua varten. Samalla huomasin miettiväni kuumeisesti jo tammikuussa olevia syntymäpäiviäni, joita olen lupautunut tänä vuonna jopa juhlistamaan. Mutta onneksi on olemassa kalenteri sekä googlen notebookki, joihin kirjoitan ylös, mitä pitää tehdä. Organisointi auttaa jossain määrin stressinhallitsemisessa, mutta joskus on vain sellaisia hetkiä, että vaikka ei olisi edes mitään stressattavaa, stressaan silti. Jos omat asiat ovat mallillaan, stressaan ihan varmuudella jonkun muun asioita. -__-''

Menin taas puoliksi lupautumaan yhteen työhommaan, josta saisi rahaa. Olen tällä hetkellä melko rahanahne Japanin matkan takia, joten kaikki työt tuntuvat jotenkin kovin kutsuvilta. Rahatilanteeni itsessään on jollain tapaa stressaava, mutta huomaan stressaavani oikeastaan enemmän Micken rahatilanteesta. X) Itse tiedän, että en käytä rahaa oikeastana mihinkään turhaan, ja näin jotain kertyy säästöönkin, mutta toisin on tuon avopuolison laita. Vastikään hän meni ja hankki minulle laajakuvanäytön.... Ei sillä ettenkö olisi tarvinnut uutta näyttöä vanhan reuhkan tilalle, mutta useamman sadan euron joululahja alkaa olla aika maksimaalinen ainakin omasta näkökulmastani...

Rahan vuoksi on otettava töitä, mutta sitten nekin stressavat. Onneksi tämän uusimman työtarjouksen suhteen on vielä olemassa takaportti, jos työ tuntuukin liian vaikealta. En halua tällä kertaa ottaa mitään liian hankalaa hommaa, etenkin, kun kyse on nettisivuista. En halua joutua opettelemaan liikaa uutta - ihan vain siitä syystä, että minulla ei taida olla siihen tällä hetkellä aikaa tai energiaa. Peruswebbisivusuunnittelu on hauskaa, ja tykkään tehdä grafiikkaa webbiin, mutta jos joudun opettelemaan uuden tavan koodata näiden olemattomien kykyjeni rinnalle, tiedän, että mistään ei tule mitään. X)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuttu juttu tuo stressaaminen.Mä oon just samanlainen ja stressiä on nytkin vaikka kaikki jouluhommat on ihan hyvällä mallilla.Töissä vaan on tosi kiirettä ja sitten tuntuu että kotona ei jaksa tehdä yhtään mitään.Mutta nyt mä odotan kovasti että näen sinut ja siskosi lauantaina ja sinäkin pääset joululomalla.Toivottavasti ilman stressiä! t.Paija

Anonyymi kirjoitti...

Tarkoitin tossa edellisessä sunnuntaita,joten taitaa olla mulla päivätkin sekaisin! t.Paija

Riisa kirjoitti...

Juu, tosi kivaa nähdä sunnuntaina pitkästä aikaa! :) Ja meidän takia ei sitte pidä stressata millään tasolla. ;)